Fotografia de produs

postat de Danelinole - 2019-09-24 15:12:27 106 vizualizari 1 favorite
sub-banner

Fotografia de produs nu este cel mai popular tip de fotografie, e clar. În general, se foloseşte profunzimea de câmp mică şi un fundalul este monocrom. Asta în general. Desigur, există şi excepţii, în funcţie de viziunea fotografului. Acest gen de fotografie se foloseşte de obicei pentru marketing, reviste, reclame, cărţi şi se expun principalele calităţi ale produsului oferit spre cumpărare. Mai departe voi prezenta câteva din principalele tehnici folosite aici, idei şi mici secrete. Să începem!

1. La expunere se foloseşte în general o valoare puţin mai mică/mai mare decât semnalizează aparatul, dând senzaţia luminii slabe/puternice. La supraexpunere fotograful trebuie sã fie atent la zonele ,,arse". Uneori, fundalul poate fi repetitiv iar obiectele amplasate în spate sunt uşor subexpuse. Ideea e că şi timpul de expunere trebuie să fie creativ, să aibă un impact asupra publicului luminozitatea fotografiei.

2. Lumina  se proiectează pe subiect indirect, pentru a se evita umbrele. În general, lumină difuză este perfectă aici. Totuşi, depinde de viziunea fiecăruia. Anumiţi fotografi doresc poate să pună în valoare subiectul prin umbra lui, şi atunci lucrurile se schimbă. 

3. Aparatul foto se aşează de obicei în laterala subiectului. Încadrarea de sus nu prea poate crea o viziune creativă asupra punctului de interes. În plus, la fotografierea subiectiului din laterală, apare fundalul, care poate îmbunătăţi compoziţia şi poate da un plus de interes produsului

4. Se foloseşte un ISO cât mai mic posibil, pentru evitarea zgomotului de imagine. Pentru reclamă, este nevoie de o fotografie cu o rezoluţie cât mai mare, pe scurt o imagine de calitate. Iar zgomotul de imagine scade această calitate a imaginii. În plus, fotografiile se fac în studio, cu aparatul foto poziţionat pe trepied. Astfel, timpul de expunere poate fi crescut fără niciun risc. De aceea, ISO trebuie setat cam de pe la 500 în jos. La unele aparate mai vechi apare zgomotul încă de pe la ISO 200-300

5. Calitatea este extrem de importantă. Focusul trebuie să fie perfect. Nu se foloseşte modul automat pentru alegerea timpului de expunere. Aşa cum am arătat mai sus, valoarea trebuie să fie puţin ,,creativă" din acest punct de vedere. O imagine subexpusă şi una supraexpusă, amândouă având aceeaşi compoziţie, pot transmite cu totul altceva. 

6. Pentru un rezultat bun se foloseşte un DSLR cu obiectiv macro, în general cuprins între 150- 200 mm, F1.8 sau mai mic. Obiectivele cu F mai mare nu permit trecerea unei cantităţi atât de mari de lumină pentru fotografie. Încadrarea trebuie să fie creativă. Poate fi prezrentat şi doar un amănunt esenţial al subiectului prin apropierea exagerată. Însă trebuie păstrată geometria imagini (deexemplu prin includerea unui arc de cerc, sau a unei diagonale). Păstrarea unui subiect clar este importantă. Haosul nu trebuie să apară. Trebuie să existe elemente care sã conducă privirea. Fundalul trebuie ales astfel încât să pună în valoare subiectul, nu să concureze cu acesta.

7. Fotografii cu adevãrat remarcabile se pot face şi în ,,studioul de acasă" cu un echipament modest. Dacă se vor respecta regulile de mai sus, ar trebui să iasă o fotografie cel puţin mulţumitoare.

Sper că acest minitutorial vă va ajuta pe viitor la îmbunătăţirea tehnicilor. Aştept păreri în rubrica ,,Comentarii". :) Mult succes în continuare!


Imi place

Nu sunt comentarii la acest articol. Fii primul care comenteaza

Scrie un Articol

Esti creativ? Ai ceva de transmis sau pur si simplu iti place sa scrii? Adauga un articol pe blogul PxlShot si pe langa satisfactia de a sustine comunitatea, primesti 250 de puncte de activitate la aprobarea articolului.
Scrie un Articol

Categorii Articole

Alte Articole de acest autor


© PxlShot 2019 sub Creative Commons License Powered by DotPxl