Cum sa obtii un job de designer fara a avea studii pe acest domeniu

postat de Droste - 2014-04-01 09:53:53 2941 vizualizari 0 favorite
sub-banner

Marea majoritate a designerilor nu merg la o scoala/liceu de arte. Marea majoritate sunt autodidacti sau au invatat tot ce au nevoie la locul de munca.
Am inceput cu grafica si designul din hobby. Am aplicat la un job la intamplare, gen leap of faith, intr-o tipografie. Atmosfera printre baietii de la DTP era destul de prietenoasa si am reusit sa "fur" meserie de la ei.

Nu ma consider un geniu al graficii si nici nu am acel har nativ pe care il au unii, care dupa cateva luni de photoshop sunt in stare sa realizeze adevarate opere de arta. Am inceput cu photoshopul urmarind tutoriale pe youtube si in timp am reusit sa-mi formez mana.

In cazul in care doriti sa va schimbati cariera sau doriti sa incepeti una pe aceasta nisa, veti gasi mai jos cateva pointere si sfaturi. Acest articol se constituie ca un ghid care sa va puna cat de cat in tema cu ce trebuie sa stiti pentru a incepe sa invatati grafica si design.

Pasul 1. Invatati sa analizati.
In procesul de autoinvatare, este foarte important sa stiti cum sa analizati munca celorlalti. Cum va spuneam si in intro, mergand pe aceasta cale trebuie sa "furati" meseria. Analizati care sunt trendurile in materie de design, descoperiti ce va place si cum difera ceea ce va place de ce se practica in grafica publicitara.
A va arunca direct in Photoshop sau orice alt program de grafica, fara a sti ce vreti voi sa realizati este ca si cum ati cumpara acuarele si ati spune ca sunteti artist.

Pasul 2. Incepeti cu fundatia: Incercati sa invatati sa desenati folosind creion si hartie sau cel mult o tableta grafica(pentru cei cu posibilitati). Pot fi desene manga sau portrete schitate ale prietenilor/prietenelor(mai ales.. :P)

Pasul 3. Invatati un pic de teorie. Desi poate parea plictisitor, incercati sa invatati un pic de teorie in ceea ce priveste proportia corpului uman, perspectiva etc. si eventual ce anume portiune din acestea va crea umor prin exagerare( ex. ochi mari, cap mic, etc)

Pasul 4. Invatati GRAMATICA. Dap.. m-ati auzit bine.. gramatica e importanta. Nimic nu strica mai mult o lucrare decat o expresie prost formulata sau cuvinte stalcite. Daca vreti sa fiti un bun designer, trebuie sa fiti capabili sa comunicati o idee, mai ales daca faceti design comercial. Mesajul transmis trebuie sa fie pentru oameni, clar si la obiect.

Pasul 5. Stabiliti ce fel de design veti face. Veti merge catre webdesign/print/design publicitar? Sa stiti pe ce vreti sa mergeti va afecta destul de mult evolutia voastra

Pasul 6. Invatati sa folositi Photoshop si un program de vectorizare (Corel si/sau Ilustrator). Desi Photoshop va ajuta pe partea creativa, mai mult ca sigur va veti petrece majoritatea timpului intr-un program de machetare (pentru DTP-isti COREL/QUARK/INDESIGN, pt cei din agentii in ILUSTRATOR). In timp Photoshopul va deveni un program secundar, programul in care retusati imaginile si inlaturati defectele.
Pentru fiecare din programele descrise mai sus, exista numeroase tutoriale pe internet, atat gratuite cat si platite(Lynda.com e un loc bun de unde sa incepeti). Daca vreti sa mergeti low-cost, o sursa excelenta este YouTube.

Pasul 7. Construiti-va un portofoliu. Nu trebuie neaparat sa mergeti la o scoala de arte pentru a obtine un job de designer, dar mai mult ca sigur aveti nevoie de un portofoliu. Lucrarile voastre nu trebuie sa fie neaparat lucrari materializate in print sau web. Pot fi experimente grafice, designuri de tricouri, templateuri web etc.
Intrati in competitii de grafica (vezi competitiile de grafica de pe PxlShot.ro, 99designs, worth1000), oferiti-va sa realizati designuri in mod gratuit pentru comunitatea voastra sau o organizatie nonprofit, organizatie studenteasca etc.

Pasul 8. Ca tot suntem la portofoliu. Rezistati temptatiei de a include orice lucrare a voastra. Includeti NUMAI cele mai bune lucrari  chiar daca asta inseamna ca in portofoliul vostru sunt numai 5-10 elemente.

Pasul 9. Desi e bine sa va inspirati din munca altora, NU COPIATI, fi-ti creativi si nu va mintiti pe voi insiva. Nu sunt ideile voastre, prin urmare nu va puneti semnatura pe ele. Dati credit acolo unde este cazul.

Pasul 10. Icercati sa va formati rabdarea si sa invatati sa ascultati. De cele mai multe ori veti lucra cu clienti de acest gen: Vreau un logo, fa-mi 3 variante. Incercati sa fiti atenti la ce va cere omul, iar cele 3 variante sa respecte intocmai cerintele (Ca o regula.. de cele mai multe ori, clientul va alege logoul de care sunteti CEL MAI PUTIN MANDRU/RA :) )

Pasul 11. Un alt lucru extrem de important este sa stiti sa lucrati cu developeri sau app programmers. Sunt foarte multi oameni care se pretind designeri, dar nu stiu sa lucreze intr-o echipa.. Cum industria incepe sa se globalizeze, se trece usor usor la lucrul in cubical alaturi de alti colegi. Trebuie sa intelegeti ca orice decizie pe care o luati voi in materie de design va afecta intr-un mod sau altul, munca developerului, programatorului sau lucratorului din tipografie, finisare etc.
Incercati sa mergeti la conferinte, targuri, hackathon-uri sau gasiti un developer cu care sa colaborati.

Pasul 12. Creati-va un site in care sa va prezentati portofoliul. Si mai important, construiti-l singuri, nu apelati la altii. In timp veti avea un sentiment de implinire fata de munca voastra. In ziua de azi e destul de simplu sa creezi un site: Joomla, Wordpress, Drupal.. la alegerea voastra. In cateva ore puteti avea propriul site in picioare fara prea multe cunostinte.

Fiti activi pe retelele de socializare, mai ales cele cu orientare profesionala: Linkedin, Behance, Pinterest.

Pasul 13. Contribuiti si voi la dezvoltarea altora. Cum voi v-ati dezvoltat pe cont propriu cu ajutorul altora, este bine sa dati si voi ceva inapoi. Scrieti tutoriale, participati la workshopuri, tineti un club gratuit de grafica. Indirect este posibil sa dati peste proiecte si sa va creati noi conexiuni.

In final, un sfat: Continuati sa va perfectionati si sa invatati. Niciodata nu stiti destul. Ati terminat cu grafica, mergeti pe animatie.. ati terminat cu animatia, mergeti pe 3D.. ati terminat si cu asta, mergeti pe scriptare sau design pentru jocuri video. Nu uitati sa va revizuiti periodic cunostintele. In momentul in care aveti un job si va permiteti, nu uitati sa realizati si un curs acreditat. O diploma va va da mai multa credibilitate, iar invatarea metodica a cunostintelor pe care le aveti deja va ajuta mult in viitor. Nu uitati, v-ati autoinvatat, asta nu inseamna ca ati si urmat pasii logici de invatare si o abordare metodica a informatiei; un curs va ajuta sa realizati chiar acest lucru.


Imi place

Nu stiu daca s-a postat primul comentariu (nu eram logat) dar nu-l vad, so here I go again. :) Daca vreti sa invatati mai repede (si desigur, aveti si timp) puteti sa faceti un internship sau sa va angajati la nivel de Entry in vreo companie ceva. Desi nu sunt multe companii care investesc mult in oamenii lor, puteti sa cautati aici pentru design si aici pentru 2d, 3d &VFX. Atata timp cat va place ceea ce faceti, nu are cum sa nu va iasa. Keep improving and GO HARD!
am uitat sa las locurile: aici design, aici 2d, 3d & vfx
Acum am un XP-Pen Deco 01 ( https://www.xp-pen.com/product/84.html ) luat acum câțiva ani.  Eu nu pot sa lucrez nimic fara XP-Pen Tablet.Fac asta de 3 ani deja si la fel nu pot concepe sa-mi creez arta fara Corel Painter. La XP-Pen ( alternativa la Wacom )  , pen-ul nu are baterie. E cu inducție din placă. Deci n-ai grija bateriilor.

Scrie un Articol

Esti creativ? Ai ceva de transmis sau pur si simplu iti place sa scrii? Adauga un articol pe blogul PxlShot si pe langa satisfactia de a sustine comunitatea, primesti 250 de puncte de activitate la aprobarea articolului.
Scrie un Articol
Reseteaza parola sau intra in cont folosind Facebook sau   Google

Categorii Articole

© PxlShot 2019 sub Creative Commons License Powered by DotPxl